Janie

Apotek Hjärtat

På allas läppar

FIKTIVT CASE

Karin Ingemarson, Copywriter

Janie Jagborn, Art Director

Idomin fyller år 80 år. Detta vill Apotek Hjärtat fira genom en hyllningskampanj. 

Med kampanjen ”På allas läppar” vill vi visa på att Idominsalvan varit bestående i årtionden sedan 1943. Med ett bildspråk som talar för tiden förmedlar vi också igenkänning i det faktum att salvan många gånger varit svår att träffa rätt på läpparna. Vi binder ihop kampanjen med budskapet ”en gränslös hudsalva i 80 år” som syftar på att det både kan vara svårt att träffa rätt, men också salvans många användningsområden.

Printannonser

Rörlig printannons & reklamfilmer



Digital enhet

Till kampanjen tog vi fram en kampanjsajt där besökare kan dela med sig av sitt bästa Idominne. Detta utmynnar i ett kollage med användargenererade bilder på hur Idomin varit en gränslös hudsalva genom årtionden.